Thursday, April 4, 2013

Nurul Izzah Kena Reject! #PRU13 #SaveSelangor #Najib4PM


KANTOI!!! KAIN NURUL IZZAH TERLONDEH LAGI!!!


Apa yang korang tengok??? Hehehe...

oleh SH80 4 Apr 2013

Kenapa orang suka sangat tengok kain Si Nurul Izzah ni terlondeh? Sebabnya mudah. Kerana selama ini dia hanya setakat pandai bercakap je kerjanya.

Bila orang suruh buat kerja, banyak pulak alasan yang dia bagi. Itu pasal a orang suka sangat melondehkan kain Si Nurul Izzah ni depan khalayak ramai.

Satu lagi alasan ialah sebab Si Nurul Izzah ni suka sangat mendedahkan tahap 'Kebodohan' dia didepan khalayak ramai. Suka betul dia nak menunjuk - nunjuk.

Tu pasal la orang menyampah dengan dia. Sekarang, tak pasal - pasal je dia jadi songeh. Hari tu dia mintak mahkamah buat semakan kehakiman terhadap daftar pengundi hantu.

Alasan yang dia berikan sewaktu memfailkan semakan tersebut adalah kerana pihak SPR sehingga ke hari ini masih tak beri maklum balas.

Bila ianya dibidas semula oleh Pengerusi SPR, Si Nurul Izzah tu dengan tak malunya cuba nak menegakkan benang yang basah dan kata dia dah dapat maklum balas.

Nah!!! Disitu kantoinya kebodohan Si Nurul Izzah ni sendiri. Dia sendiri yang masuk perangkap yang dia buat. Tu pasal la bagi rakyat di Lembah Pantai perlu pikir masak - masak. Takkan la diorang nak wakil rakyat yang BODOH macam ni!!!

KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar hari ini gagal mendapatkan perintah Mahkamah Tinggi bagi memaksa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) membatalkan nama-nama pengundi yang meragukan dalam Rang Daftar Pemilih di kawasan Lembah Pantai.

Hakim Datuk Seri Zakaria Sam menolak permohonan kebenaran semakan kehakiman yang difailkan oleh Nurul Izzah.

Naib Presiden PKR itu menuntut suatu perisytiharaan bahawa keengganan Ketua Pendaftar SPR membatalkan nama-nama pengundi dalam senarai daftar pemilih induk Lembah Pantai 2011 dan daftar pemilih tambahan suku kedua 2012 di kawasannya adalah menyalahi undang-undang dan tidak sah.

Pada 22 Mac lepas, Nurul Izzah dan seorang pengundi di kawasan Parlimen Lembah Pantai, Kadir Sultan Abd Majid memfailkan permohonan itu dengan menamakan Ketua Pendaftar SPR, SPR, Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan kerajaan Malaysia sebagai responden.

Hakim membuat keputusan itu dalam kamar selepas mendengar penghujahan daripada peguam Nurul Izzah, Edmund Bon dan Peguam Kanan Persekutuan, Amarjeet Singh dan Suzana Atan yang mewakili pihak responden.


Nurul Izzah suka main hantu. Kalau dah yakin menang, bawa hantu pun pasti menang!

Adakah Nurul Izzah tidak yakin dengan kemampuannya sendiri sebagai Naib Presiden PKR untuk mempertahankan Lembah Pantai?


- Posted using BlogPress from my New iPad

Wednesday, April 3, 2013

Betul ke Bohong? Dr Juanda Bertanding Tiket PKR?


Benarkah Dr Juanda bertanding atas tiket PKR di Kangar, Perlis??

Sebelum ini EP ada terdengar Dr Juanda adalah antara ulama yang bakal diturunkan dalam gelanggang pilihan raya untuk kali ini selain Dr Asri..

Nama beliau mula menjadi sebutan dalam senarai bakal calon PRU13 dan dilihat sebagai calon ‘boleh menang’ kerana memiliki karisma sebagai personaliti yang berlatarbelakangkan agama menjadi kelebihan pada Dr Juanda

Dan menguatkan lagi persepsi itu, Dr Juanda sering kali muncul di stesen TV tempatan dan beliau juga menunjukkan minat yang tinggi untuk berkecimpung dalam bidang politik sejak akhir-akhir ini..
Betul atau bohong..sama-sama kita nantikan hari penamaan calon..
 
Betul..betul..betul.. kata Upin & Ipin tapi ini bukan siri kartun?  Baru-baru ini Dr Juanda telah berada di Masjid Darul Hana, Kampung No 6 Jalan Patingan untuk mengadakan solat Maghrib berjemaah.  Tidak pula beliau menyatakan pilihan mana yang diambil?

Tuesday, April 2, 2013

Pembangkang Semakin Lembap Mati Kutu Menjelang PRU13!


Pembangkang kini tonjol diri melalui projek kerajaan



KANGAR: Pembangkang kini menonjolkan diri melalui projek dan program kerajaan dengan mendakwa apa yang dinikmati rakyat adalah hasil perjuangan mereka, kata Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Dr Md Isa Sabu.

Beliau berkata, langkah terdesak itu bertujuan meraih sokongan pengundi menjelang pilihan raya umum dan beliau berharap rakyat tidak terpengaruh dengannya.
Berucap pada majlis penyampaian bantuan di bawah Program Pembasmian Kemiskinan Bandar (PPKB) di Simpang Empat dekat sini malam tadi, beliau berkata, selama ini kerajaan Barisan Nasional (BN) yang membawa pembangunan di Perlis.

Md Isa berkata, kerajaan melaksanakan pelbagai projek pembangunan serta program bagi meningkatkan taraf hidup masyarakat secara berterusan.

"Mereka (pembangkang) mengaku bahawa projek yang memberi keuntungan kepada rakyat adalah hasil usaha mereka," katanya.

Sebelum itu Yang Dipertua Majlis Perbandaran Kangar (MPK), Rosley Mat ketika berucap di majlis itu berkata, pembangkang pernah menolak pembangunan di kawasan bandar Kangar termasuk semasa cadangan memindahkan Pasar Besar Kangar ke Kampung Sena beberapa tahun lalu.

Katanya, mereka mengkritik MPK kerana membuat keputusan memindahkan pasar itu dengan alasan ia menjejaskan rezeki peniaga namun apabila para peniaga meraih pendapatan lebih baik di lokasi baru menyebabkan pembangkang mengubah kenyataan.
“Mereka mula muncul di khalayak ramai dan mengaku bahawa merekalah yang berjuang untuk memindahkan pasar itu bagi meningkatkan pendapatan para peniaga,” katanya.

Pada majlis itu, sebanyak 151 penduduk bandar menerima bantuan berjumlah RM1.2 juta dengan 84 daripadanya menerima bantuan sewa rumah untuk tempoh setahun, 48 orang menerima bantuan membina dan membaiki rumah dan 19 orang menerima bantuan kiosk perniagaan. - BERNAMA

Macam pernahku dengar dialog demikian. Kalau di Kangar, pembangkang berdolak-dalih menyatakan lokasi baru kurang sesuailah itulah inilah, kalau di Sibuti, hal yang sama turut belaku. PAS akan mengaku merekalah punca utama kerajaan menyediakan bekalan elektrik dan air bersih! Ptuuih! Setakat hendak menjadi lembu punya susu, sapi dapat nama baik tidak payah!

Pembangkang hendaklah menjadi lebih kreatif dan tidak hanya menjadi lanun seperti Kiram! Apabila Sabah sudah maju, tiba-tiba dengki dan mahu menjajah Sabah, walhal sebelum ini memijak kaki ke Sabah pun jarang sekali!

Semoga rakyat memilih parti yang benar-benar berkaliber untuk memimpin mereka. Jangan tersalah pilih nanti terkena kaki botol!

- Posted using BlogPress from my New iPad

There was an error in this gadget

Recent Posts

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More