Saturday, August 18, 2012

DAP sokong Alfred Jabu sebagai calon Ketua Menteri Sarawak?


DAP yamg mengaku mereka dapat menjalankan tugas pemilihan Ketua Menteri dengan baik adalah tipu lagi!

Pulau Pinang menyaksikan bukan anak tempatan telah dinaikkan oleh DAP Pulau Pinang sebagai Ketua Menteri iaitu Lim Guan Eng yang memang datang dari Melaka!

Adakah tiada calon yang layak daripada DAP Pulau Pinang sehingga
mereka akur dengan keputusan DAP untuk meletakkan Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang!!!

DAP tak terkejut pengumuman Alfred Jabu calon sesuai KM

Berita Harian Online 18 Ogos 2012 - 07:20:13 AM



SIBU: Tindakan bekas Ketua Menteri Sarawak, Tun Abdul Rahman Yaacub secara tiba-tiba mengumumkan nama Tan Sri Alfred Jabu Numpang, sebagai calon sesuai menggantikan Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud, tidak mengejutkan DAP.

Pengerusi DAP Sarawak, Wong Ho Leng, berkata pihaknya menganggap pengumuman itu lebih kepada usaha memancing undi pengundi Bumiputera terutama di kalangan masyarakat Dayak di kawasan Parlimen Sibu.

Katanya, tindakan itu jelas menunjukkan Taib tidak mempunyai sebarang rancangan peralihan dengan pihak ketiga terpaksa campur tangan dengan mencadangkan Jabu yang juga Timbalan Ketua Menteri menjadi Ketua Menteri.

"Jika Ketua Menteri sendiri tidak boleh memilih penggantinya, maka kami boleh memilihnya dan ia tidak menjadi masalah kerana DAP mempunyai ramai calon berkelayakan. Situasi seperti ini sudah berlaku di Pulau Pinang dan kita berjaya melakukannya," katanya ketika ditemui selepas melawat rumah panjang di kawasan Pasai di sini, kelmarin.

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More