Wednesday, March 20, 2013

Dodgy Globalwitness Kena Tipu Kaw Kaw!

Globalwitness yang menyamar untuk melabur dalam SCORE terlebih dahulu telah diketahui dan dikesan oleh agensi kerajaan.  
Apabila mereka bertemu dengan sebahagian daripada people of subtance di Sarawak, alangkah terkejutnya mendengar pendedahan daripada keluarga Ketua Menteri.  Sebenarnya ejen Globalwitness tidak tahu bahawa dia telah di'enjen' atau kena 'goreng baik' oleh anak mantan Ketua Menteri Sarawak yang sudah dimaklumkan terlebih dahulu mengenai kedatangan ejen itu.

Sememangnya ejen globalwitness mendapat story of his life time.  Pucuk dicita ulam mendatang.  Berbekalkan video temuramah yang tersembunyi maka ejen Globalwitness ini pun kembali ke London tetapi tidak membeli atau melabur walau satu sen pun di Sarawak.

Perwatakan ejen ini yang 'dodgy' sudah cukup untuk membuktikan bahawa dia bukan pelabur yang serius.  Ilmu yang cetek mengenai Sarawak dan Malaysia membuatkan dia lebih senang dienjen lagi sehingga dia percaya tentang RPGT! 

Semestinya Ketua Menteri Sarawak dan ahli keluarga beliau yang rapat sedar tentang plot pihak pembangkang untuk mengenakan beliau!   Kenapa mereka sedar?  Mereka adalah kerajaan sekarang dan setiap pergerakan keluar masuk imigresen sememangya dipantau oleh Pejabat Ketua Menteri!

Janganlah mereka lupa bahawa terdapat penafian tentang penglibatan pada akhir video tersebut! 

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More