Monday, January 2, 2012

Anwar tidak pegang konsep demokrasi

Apa ni? Cakap tidak serupa bikin!??  Kata demokrasi kalau dia bersalah tidak demokrasi!!??  Dia sendiri sudah mengaku meliwat sekarang dia cakap mereka rela dan bercumbu mesra!!!??  Iyeewwww!!! Jantan sama jantan mahu pimpin negara???  Kenapalah ada manusia macam binatang?!!!!
ANWAR TIDAK PEGANG KONSEP DEMOKRASI

Oleh ABD. HALIM HADI TALIB

KUALA LUMPUR 1 Jan. - Rancangan untuk menganjurkan perhimpunan membela pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim membuktikan pemimpin pembangkang itu tidak pernah berpegang kepada konsep negara demokrasi.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, Anwar dan pemimpin-pemimpin pembangkang yang lain tidak sepatutnya mengheret orang ramai untuk bersama-sama berjuang di atas masalah peribadinya.

"Jangan cuba mengheret masalah peribadi, apatah lagi untuk merakyatkan kes ini.

"Kalau benar kita seorang yang yakin pada sistem demokrasi, maka hendaklah kita bertindak dengan cara yang penuh demokrasi dan bukannya dengan cara demonstrasi,'' katanya pada pelancaran Pergerakan Pelatih Program PLKN Siri 9/2012, di sini hari ini.

Hadir sama, Panglima Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zain; Ketua Setiausaha Kementerian Pertahanan, Datuk Dr. Ismail Ahmad dan Ketua Pengarah Jabatan Latihan Khidmat Negara (JLKN), Datuk Abdul Hadi Awang Kechil.

Seramai 16,885 pelatih PLKN Kumpulan 1 Siri 9/2012 dihantar ke 81 buah kem di seluruh negara bermula hari ini hingga 3 Januari.

Ahmad Zahid berkata, sekiranya Anwar percaya kepada konsep negara demokrasi, beliau seharusnya meletakkan keyakinan penuh pada sistem perundangan negara.

"Soal mahkamah, kita kena serahkan kepada mahkamah. Keyakinan dan kepercayaan kepada mahkamah mesti diletakkan 100 peratus.

"Biar mahkamah menjadi hakim dalam soal perundangan dan rakyat menjadi hakim dalam pilihan raya umum,'' katanya.

Naib Presiden UMNO itu turut mengingatkan orang ramai supaya tidak mempedulikan seruan 'kempen 901' yang dirancang pada 9 Januari ini.

Sementara itu, Ahmad Zahid menafikan sekeras-kerasnya dakwaan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara (DAP), Tony Pua yang mengatakan berlaku penyelewengan dalam pembelian aset di Kementerian Pertahanan.

Katanya, pembelian aset di kementerian termasuk kapal tempur pesisir pantai (LCS) dilakukan mengikut harga siling yang ditentukan.

"Perubahan harga hanya berlaku jika ada kenaikan pertukaran wang asing dan kenaikan oleh pertukaran spesifikasi.

"Penyelewengan tidak berlaku kerana harga siling telah ditentukan melalui bajet, ia juga diperincikan di dalam bajet tahunan.

"Daripada apa yang diperoleh, semua aset yang dibeli oleh kementerian ini lazimnya tidak melebihi harga ditentukan,'' jelas beliau.

Bahkan, katanya, jika berlakunya penyelewangan, perkara itu harus dilakukan dengan cara yang betul dan bukannya membuat tuduhan melalui ceramah-ceramah politik.

"Jika ada aduan, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SRPM) adalah ejen terbaik untuk siasatan dilakukan,''katanya.

Sehubungan itu, Ahmad Zahid mencabar Tony dan mana-mana pihak yang mempunyai bukti penyelewengan berhubung pembelian inventori pertahanan negara membuat laporan.

"Kalau berani, marilah datang ke Mindef berjumpa saya, semua Panglima Angkatan Tentera dan Ketua Setiausaha Kementerian. Jangan berkokok di belakang tabir sahaja,'' tegasnya.

Tony baru-baru membuat dakwaan kos pembelian LCS meningkat berbilion ringgit sebaik saja tender pembinaan enam LCS diberikan kepada Boustead Naval Shipyard (BNS).

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More