Thursday, November 3, 2011

Tokoh Kristian Sabah Kecam Seksualiti Merdeka!!???

Kalau cerita tidak senonoh keluar di media prima memang akan mendapat cemuhan!!  Begitulah akibatnya apabila ada segelintir binatang ingin menjadi manusia!!??  Tetapi dalam kes ini segelintir manusia ingin menjadi binatang!!??  

Kalau nak ubah pun janganlah jadikan semua benda untuk diubah!!??  Memandangkan Ketua Pembangkang sendiri sudah mau ubah sehingga kegiatan rosak akhlak sedemikian pun dijadikan kebanggaan!!??  Perempuan menyerupai lelaki dan lelaki menyerupai perempuan!!??  Golongan ini memang tidak pernah ada rasa malu namun hanya nafsu sahaja yang menjadikan mereka tunggangan untuk meniti hari-hari yang lebih keliru!!??

"Kalau di sekolah asrama dulu jumpa perbuatan sebegini memang dibantai habis baik senior atau junior!!??",   komen seorang bekas pelajar yang baru menamatkan pengajian di sekolah tempatan.

Warden asrama pun turut memantau aktiviti gejala sosial yang mendatangkan musibah ini!!??  Baik khalwat atau pun masuk dari belakang memang salah!!!
Manusia diciptakan untuk berpasangan tetapi antara lelaki dan wanita sahaja!!! Cukuplah dan insaflah!! Kembalilah ke pangkal jalan kerana kesedaran ini menunjukkan masih ada yang prihatin dengan golongan yang keliru!!??

Tapislah segala budaya luar dan jangan sekali diikut bulat- bulat!!  Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya!!
Seksualiti Merdeka 2011 kerja gila
Oleh HISYAMUDDIN AYUB
pengarang@utusan.com.my


KOTA KINABALU 2 Nov. - Penganjuran program Seksualiti Merdeka 2011 yang bermula semalam hingga 13 November depan bukan sahaja dikecam hebat oleh umat Islam, tetapi agama lain termasuk Kristian.

Tokoh Kristian Sabah, Webley Disim berkata, ia satu kerja gila dan jelas bertentangan dengan kepercayaan semua agama di seluruh dunia yang tidak menghalalkan hubungan sejenis.

Katanya, pendekatan yang cuba dilakukan oleh pihak tidak bertanggungjawab itu perlu ditentang sekeras-kerasnya supaya ia tidak merosakkan akhlak semua lapisan masyarakat, terutama golongan belia yang mudah terpengaruh.

Menurut beliau, setiap agama mempunyai kitab suci masing-masing yang memerintahkan untuk berlaku baik dan tidak membenarkan mereka melakukan perkara yang boleh mendatangkan kemudaratan kepada diri sendiri dan masyarakat.

“Amat jelas, menghalalkan perkara yang tidak dibenarkan oleh agama seperti hubungan sejenis adalah satu perkara biadab dan ia jelas sekali bertentangan dengan norma kehidupan.

“Saya menentang keras tindakan terkutuk itu dengan menganjurkan program yang jelas terpesong dan merosakkan akhlak setiap penganut yang mempercayai kitab ajaran agama masing-masing. Ini sangat melampau,” katanya yang dihubungi di sini hari ini.


Utusan Malaysia hari ini melaporkan kira-kira 20 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan individu cuba mempromosikan program Seksualiti Merdeka 2011 yang 1 hingga 13 November depan.

Antara penaja dan penyokong program yang berlangsung selama 13 hari itu ialah Majlis Peguam dan Suara Rakyat Malaysia (Suaram) dengan beberapa aktiviti diatur seperti bengkel, perbincangan, filem, pameran dan persembahan.

Mengulas lanjut, Disim berkata, sekiranya sesuatu program yang dianjurkan bertentangan dengan ajaran di dalam kitab suci, maka ia perlu ditolak dan diketepikan demi memastikan ia tidak mengkucar-kacirkan kehidupan.

Selain itu, katanya, penganjuran program Seksualiti Merdeka 2011 jelas mengaibkan bangsa Malaysia yang terkenal dengan tatasusila dan kesopanan dalam kehidupan seharian.

“Ia benar-benar memalukan saya sendiri sebagai bangsa Malaysia yang menitik beratkan nilai dan etika kehidupan normal. Sekali lagi saya tegaskan, saya menentang keras program seumpama itu.

“Malah saya berharap kerajaan membendung gejala tidak sihat ini dengan kadar segera dan dapat mengambil tindakan tegas kepada pihak yang cuba menganjurkan program seumpama itu,” katanya.

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More