Wednesday, November 2, 2011

Oh Tidak!!! Gaji Najib Dipotong?!!!

Gara-gara Tin 'Kosong' Chua yang ingin menyertai 'seksualiti merdeka' untuk menunjukkan kebetinaannya, makan dia telah menyarankan agar gaji PM dipotong!!!??  Kalau diikutkan gaji LGE ultra rasis kiasu inilah yang sepatutnya dipotong kerana memalukan negara di mata warga asing!!???


Gaji Ambigagap dan penganjur Bershit yang mengeksport penunjuk perasaan dari Malaysia  ke Perth baru-baru ini juga patut dipotong!!???  Mereka inilah yang menyebabkan pelabur asing tidak ada keyakinan untuk melabur di dalam Malaysia!!??  Malaysia yang dahulunya aman dan tiada gejolak politik seperti yang diamalkan oleh Meloyakini dan Roketkini dengan menabur fitnah semata-mata!!???

Malaysia patut diharumkan dan bukan dikotor dan dicemar akibat rakyat Malaysia yang terlalu mengikut dan mencium lubang dibelakang pakatan rakyat!??  

Gaji Tin 'Kosong' Chua yang tidak fasih berloghat Kelate patut dipotong juga kerana sudah berpuluh tahun di Malaysia, bahasa Sabah dan Sarawak satu pun tidak mahir sehingga menyusahkan Dewan Rakyat!!???
Apa kata Tin Chua???

Usul potong sebulan gaji PM gagal tapi 'panas'
 
Hazlan Zakaria
4:12PM Nov 2, 2011

Pertikaman lidah berlaku di Dewan Rakyat hari ini ketika ahli parlimen berbahas berhubung usul untuk memotong sebulan gaji Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak.
 
Malah Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia juga hilang sabarnya, setelah diasak semasa perbahasan usul yang dibawa oleh Tian Chua (PKR-Batu), yang mendakwa "masalah dan kepincangan" berlaku sejak Najib menjawat jawatan itu pada April 2009.

Usul itu, bagaimanapun ditolak dengan undi majoriti setelah dibahaskan oleh beberapa orang ahli parlimen termasuk dari Pakatan Rakyat dan kerajaan. Ia mendapat tentangan hebat dari BN termasuk Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz.

Apa yang memberangkan Pandikar adalah apabila ahli parlimen mencelah tanpa kebenarannya - satu pencabulan peraturan tetap dewan.

Speaker itu juga membidas ahli Dewan Rakyat yang cuba ‘mengarahkannya’ mengenai cara melakukan tugasnya itu, di sebalik diri mereka yang gagal mematuhi peraturan dengan menggunakan perkataan seperti ‘bodoh’.

Bagi mengendurkan ketegangan, Pandikar membenarkan setiap wakil rakyat untuk berbahas selama sepuluh minit.

Tian Chua dan seorang penyokong pembangkang dibenar memulakan debat dan diikuti oleh dua anggota dari Kelab Penyokong BN dan seorang Menteri di Jabatan Perdana Menteri memberikan jawapannya.
 
Usul itu adalah untuk mengurangkan gaji sebulan perdana menteri sebanyak RM22,826.65 dengan alasan, antaranya tindakan Najib yang didakwa tidak sensitif dengan kesusahan yang dihadapi rakyat apatah lagi dengan kadar inflasi yang tidak terkawal.Usul tersebut dikemukakan di bawah Peraturan Mesyuarat 66(9) dalam Perbahasan Peringkat Jawatankuasa Rang Undang-undang Perbekalan 2012 bagi Jabatan Perdana Menteri.

Pembangkang juga menempelak langkah kerajaan membayar jutaan ringgit kepada firma perundingan perhubungan awam seperti Apco Worlwide dan FBC Media untuk mempromosi negara yang dikatakan memburukkan lagi keadaan.

Sumber Meloyakini

0 comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget

Recent Posts

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More