Saturday, October 29, 2011

Najib Harumkan Malaysia, Bershit Memalukan Malaysia di Australia!!??

Najib menghadiri CHOGM untuk memastikan nama Malaysia sentiasa harum di muka dunia.  Kutu -kutu Ambiga pula ke sana untuk membuka pekung dirinya dan memalukan Malaysia.  

Siapa kata Bersih tidak bermotifkan politik?  Kenapa si mamat blurr ni bawa pelekat yang tulis macam ini?!!!
Apa kaitan tuntutan bersih dengan isu Lynas?!!!  Chom Lee yang merupakan penganjur Bershit ini gagal untuk memastikan agenda mereka diterima.  Nampaknya Bershit ini syok sendiri siap dengan contengan pipi ala pergi main jadi badut menan!!??
Najib tiba di Perth untuk CHOGM

Posted on October 28, 2011, Friday

KETIBAAN: Najib disambut pegawai Kementerian Luar sejurus tiba di hotel penginapannya bagi menghadiri Mesyuarat Ketua-ketua Kerajaan Komanwel (CHOGM), Perth, kelmarin. Turut hadir Mustapa Mohamad (kiri) dan Anifah Aman (dua, kiri). — Gambar Bernama

PERTH: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tiba di sini Rabu malam bagi menghadiri Mesyuarat Ketua-ketua Kerajaan Komanwel(CHOGM) dan mesyuarat berkaitan.

Ketibaan Perdana Menteri dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor di Lapangan Terbang Antarabangsa Perth disambut Pesuruhjaya Tinggi Malaysia ke Australia Datuk Salman Ahmad dan isteri Tengku Karina Tuan Yusoff serta Konsul Jeneral Malaysia di Perth Hamidah Ashari.

Turut hadir Menteri Persekutuan untuk Pengajian Tinggi, Kemahiran, Pekerjaan dan Perhubungan Tempat Kerja Senator Christopher Evans serta Menteri negeri untuk Polis, Perkhidmatan Kecemasan dan Keselamatan Jalan Raya Robert Frank Johnson.

Sepanjang berada di sini, Najib dijangka mengadakan mesyuarat dua hala dengan Perdana Menteri Australia Julia Gillard dan Presiden Sri Lanka Mahinda Rajapaksa pada Khamis.

Pada hari sama, beliau akan menyampaikan ucaptama bertajuk ‘Building Infrastructre for the 21st Century’ pada Forum Perniagaan Komanwel serta menyaksikan majlis menandatangani memorandum persefahaman mengenai ‘penstandardan’ antara Malaysia dan Uganda.

Najib turut dijadual mempengerusikan sesi mengenai Peluang Perniagaan dan Pelaburan di Malaysia serta menyertai Rundingan Meja Bulat Perdana Menteri Australia bersama Ketua-ketua Kerajaan Komanwel dan tokoh perniagaan.

Beliau dijadual sibuk menghadiri mesyuarat dua hala, sesi eksekutif dan rundingan santai manakala Rosmah akan menyertai program untuk isteri-isteri Ketua Kerajaan Komanwel.

Perdana Menteri akan mengadakan majlis barbeku untuk rakyat Malaysia di Perth pada Ahad sebelum kembali ke tanah air.

Najib mengetuai delegasi Malaysia ke CHOGM yang disertai Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) Datuk Mustapa Mohamed serta pegawai kementerian berkenaan.

CHOGM 2011 bertemakan ‘Membangunkan Ketahanan Nasional, Membina Ketahanan Global’, akan dirasmikan Ratu Elizabeth II, yang juga Ketua Komanwel pada Jumaat. — Bernama

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More