Sunday, October 16, 2011

Nansian Tidak Gentar Menghadapi Presiden SPDP Kerana...

Apakah penyebab utama Rebel 5 tidak gentar dengan keputusan 10 bahagian parti untuk menyingkirkan mereka?   Sebelum ini mereka pernah dikaitkan dengan parti komponen lain BN namun telah dinafikan dalam akhbar tempatan.   Siapakah yang menjadi dalang mereka?  Adakah mereka di bawah perintah bakal Ketua Menteri Sarawak sehingga mereka lansung tidak gentar dengan apa jua keputusan parti mereka?

Kumpulan SPDP 5 tak gentar: Nansian

Posted Utusan Borneo on October 15, 2011, Saturday
PETER NANSIAN

BAU: Kumpulan SPDP 5 tidak gentar dengan desakan 10 bahagian Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP) dari Zon Tengah yang mahu mereka disingkirkan daripada parti.

Anggota SPDP 5, Datuk Peter Nansian yang juga Naib Presiden Kanan parti yang enggan mengulas lanjut perkara ini berkata: “Komen saya ringkas, hanya satu ayat sahaja… kami tidak percaya orang itu (Presiden Tan Sri William Mawan).

“Tiada apa lagi untuk dibincangkan… kami tidak percaya beliau lagi…noktah!” tegasnya kepada pemberita ketika ditemui selepas sidang media Festival Gong Sarawak 2011 di sini semalam.

Nansian yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tasik Biru, bagaimanapun enggan mendedahkan tindakan selanjutnya yang akan diambil oleh mereka berhubung perkara ini.

Beliau hanya terus bertegas bahawa mereka (SPDP 5) telah hilang keyakinan terhadap presiden dan tidak mahu perkara ini dibangkitkan lagi.

Mengulas mengenai desakan 10 bahagian SPDP pula, Nansian berkata, ia terpulang kepada mereka untuk berkata apa-apa, namun beliau bertegas tidak gentar dengan desakan itu.

Sepuluh bahagian terbabit ialah SPDP Bahagian Bawang Assan, Nangka, Pelawan, Dudong, Bukit Asek, Tamin, Pakan, Meluan, Machan dan Ngemah.

Setiausaha SPDP Zon Tengah, Ngelai Majan yang mewakili 10 bahagian SPDP terbabit semalam berkata Kumpulan SPDP 5 itu telah hilang keyakinan dan kepercayaan terhadap Mawan.

Namun pada masa yang sama, menurutnya, mereka (SPDP 5) tidak mempunyai dendam peribadi terhadap Mawan.

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More