Sunday, October 23, 2011

Guan Eng - Ketua Menteri Pulau Pinang Yang Gagal!!???

Isu 3R DAP masih belum selesai, tetapi Guan Eng sudah dikecam hebat.  Baru-baru ini, 6 NGO sudah berhimpun di KOMTAR mengecam corak pentadbiran Ketua Menteri Pulau Pinang.  Lim Guan Eng yang datang dari Melaka memang gagal menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang memandangkan beliau bukan anak jati Pulau Pinang??!!  Ini merupakan penyebab utama corak pentadbiran beliau gagal diterima di Pulau Pinang!!??


Ke mana pula perginya DAP Pulau Pinang?  Tidak adakah antara mereka yang layak menjadi Ketua Menteri sehinggakan terpaksa mengimport orang Melaka sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang?  Sememangnya Guan Eng sepatutnya meletak jawatan di atas kegagalan dia menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang yang melibatkan isu skandal seks anak beliau yang dikhabarkan oleh roketkini??!!  Semoga rakyat sedar tentang kegagalan DAP sebagai Ketua Menteri Import!!???
Enam NGO membantah corak pentadbiran Guan Eng

Posted on October 22, 2011, Saturday

GEORGE TOWN: Seramai 200 orang daripada enam pertubuhan bukan kerajaan (NGO) semalam menganjurkan perhimpunan secara aman di Komtar di sini bagi membantah dasar-dasar kerajaan negeri pimpinan Ketua Menteri Lim Guan Eng.

Mereka berkumpul di pintu masuk utama Komtar sambil membawa sepanduk serta meniupkan wisel dan membunyikan hon angin selama 15 minit sebelum bersurai.

Mereka terdiri anggota Pertubuhan Suara Anak-Anak Malaysia, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), Persatuan Kebajikan Insan Mulia, Persatuan Kemajuan Insan Malaysia (KESAN), Persatuan Peniaga Negeri Pulau Pinang dan Badan Bertindak Peniaga India Muslim.

Jurucakap kumpulan itu, Mohamad Ridzuad Mohamad Azudin, berkata tujuan perhimpunan itu adalah bagi meluahkan rasa tidak puas hati terhadap dasar kerajaan negeri berhubung pengharaman permainan air di Batu Feringghi dan dasar pengambilan tanah yang dianggap menindas rakyat.

Mereka turut membakar risalah terbitan kerajaan negeri bertajuk 30 Dasar Kerajaan Berjiwa Rakyat. — Bernama

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More